Ruim 400 bloedafnamelocaties van ongeveer 60 bloedafnameorganisaties verspreid over heel Nederland nemen bloed af voor de NIPT niet-invasieve prenatale test (niet-invasieve prenatale test). De zwangere geeft aan de counselor door bij welke organisatie ze bloed wil laten afnemen.  De counselor registreert dit bij de NIPT-aanvraag.

Ontbreken digitale aanvraag

Is de zwangere naar een bloedafnameorganisatie gegaan die met digitale aanvragen werkt? En heeft de bloedafnameorganisatie geen digitale aanvraag binnengekregen met daarin de gegevens van de zwangere? Dan krijgt de zwangere het advies om contact op te nemen met haar verloskundig zorgverlener om te kijken wat er aan de hand is:

Status Actie
<10 weken zwanger Aanvraag nog niet vanuit Peridos doorgestuurd naar bloedafnameorganisatie. Wacht tot termijn van 10 weken.
Aanvraag in concept in bronsysteem Verloskundig zorgverlener maakt aanvraag definitief.
Zwangere staat bij verkeerde bloedafnameorganisatie Verloskundig zorgverlener past de bloedafnameorganisatie aan in Peridos of in het bronsysteem. Bij wijziging in het bronsysteem, moet het bericht opnieuw naar Peridos verstuurd worden. Binnen enkele minuten zijn de gegevens bij de bloedafnameorganisatie binnen. 
Aanvraag ontbreekt door technische fout Bloedafnameorganisatie wacht even af. Als het echt niet lukt, krijgt de zwangere het advies om contact op te nemen met haar verloskundig zorgverlener, die mailt vervolgens de Peridos helpdesk.
BSN Burgerservicenummer (Burgerservicenummer) klopt niet

Verloskundig zorgverlener neemt contact op met de Peridos helpdesk.